Komunikacja z uczniem i klasą - jak skutecznie wspierać uczniów w kryzysie 2024-2026
Streszczenie
Cykl szkoleń skierowanych do osób zatrudnionych w gdańskich placówach oświatowych.
Program jest kontynuacją pilotażowego cyklu szkoleń skierowanych pracowni_ gdańskich szkół realizowanego w 2023r., który jest odpowiedzią na rosnącą liczbę zachowań autodestrukcyjnych wśród dzieci i młodzieży
Program szkoleń obejmuje szereg umiejętności, które w sposób bezpośredni wpływać będą na to jak nauczycieli będą budować relacje z uczniem oraz grupą klasową.
Uczestnicy/czki pilotażu wskazali/ły, że efekty zmian były przez nich doświadczane od razu.
Po co?
Szkoła jako miejsce, w którym młodzi spędzają znaczną część dnia może odgrywać znaczącą rolę w budowaniu ich poczucia bezpieczeństwa. W szczególności, że samotność wskazywana jest jako czynnik ryzyka zachowań ryzykownych oraz kryzysu psychicznego w szczególności wśród dzieci i młodzieży.
Zdobyte podczas szkolenia umiejętności bezpośrednio wpływają na zmianę w sposobie komunikacji z młodymi i ich rodzinami co owocuje wzajemnych zrozumieniem i lepszą współpracą.
Dla kogo?
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zatrudnione w gdańskich placówkach oświatowych.
TEMATY SZKOLEŃ WRAZ Z TERMINAMI
W ramach programu realizowane będą 4 moduły tematyczne przedstawione poniżej. Na każde z modułów obowiązują oddzielne zapisy.
Szkolenia są dwudniowe (18 godzin dydaktycznych), każde odbywa się 8.15-15.15.
I moduł: Dialog Motywujący w pracy z uczniem i klasą
– Duch i zasady Dialogu Motywującego
– Mikronarzędzia Dialogu Motywującego w budowaniu konstruktywnej relacji z uczniem oraz wzmacnianiu jego sprawczości
– Pytania otwierające – źródło wiedzy o zasobach i motywacji ucznia/klasy
– Stosowanie odzwierciedleni i podsumowań w procesie ukierunkowywania
– Dowartościowania złożone i proste w procesie wzrostu i rozwoju ucznia
Terminy:
07-08.11.2024
23-24.01.2025
6-7.02.2025
13-14.03.2025
20-21.03.2025
II moduł: Proces grupy jako szansa na zbudowanie bezpiecznej klasą
(warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsze ukończenie minimum 18-to godzinnego szkolenia z zakresu stosowania Dialogu Motywującego)
-Klasa jako grupa oraz społeczność
-Nauczyciel jako uczestnik i lider społeczności
-fazy procesu grupowego
-rola prowadzącego na poszczególnych etapach pracy grupy
-„trudny uczestnik” i „trudne zjawiska” jako stałe elementy pracy z grupą
Terminy:
28-29.11.2024
3-4.04.2025
8-9.05.2025
III moduł: Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży jako sposób na zadbanie o ważne potrzeby
(warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsze ukończenie minimum 18-to godzinnego szkolenia z zakresu stosowania Dialogu Motywującego)
-rozwój nastolatka jako naturalny kryzys
-kiedy zachowania rozwojowe zachowania ryzykowne stają się „problemem”
-samotność młodych jako czynnik zagrożenia
-kiedy szukać pomocy na zewnątrz w pracy z nastolatkiem
Terminy:
29-30.05.2025
5-6.06.2025
IV moduł: Kontakt z rodzicami – jak budować dobrą relację z rodzicem
(warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsze ukończenie minimum 18-to godzinnego szkolenia z zakresu stosowania Dialogu Motywującego)
-rodzic jako sojusznik
-angażowanie rodzica we współpracę ze szkołą
-jak lepiej rozumieć rodzica czyli nasze nastawienie jako wstęp do relacji
Terminy:
05-06.12.2024
12-13.06.2025
TRENERZY
Szkolenia realizowane będą w 15-20 osobowych grupach. Każde szkolenie prowadzone będzie przez dwóch trenerów.
Aleksandra Chrupek
Kaja Medowska
Zygmunt Medowski
Robert Rejniak
Grzegorz Kędzioł
MIEJSCE SZKOLENIA I KONTAKT
Szkolenie odbywać się będzie w Centrum Dolna Brama w Gdańsku przy ul. Dolna Brama 8.
Kontakt z koordynatorką:
e-mail: kaja.medowska@mrowisko.org.pl
tel.: 608 776 108
Kontakt w poniedziałki, czwartki oraz piątki w godz. 9.00-15.00
PROGRAM FINANSOWANY Z BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA